Alla inlägg under maj 2015

Av Monica - 30 maj 2015 14:08

Ja i går så var det 5år mellan mig och mannen som jag numera är gift med. Så strax innan jag skulle åka för att träffa mina kollegor och ha p-fest samt passa på att avtacka en kollega som har slutat hos oss. Ja då fick jag en rejäl överraskning av min man han kom hem med en liten valp som är efter våran Devil. Jag blev så glad och en och annan tår kom kan jag lugnt säga och som ni säkert kan gissa så hade ju inte jag någon som helst lust att åka. Men det gjorde jag och kvällen blev lyckad trots hemlängtan. 😊 

Bilder på nykomling kommer inom kort, nu dax att gå ut med lillen igen.


Kram 

Monica 

Av Monica - 12 maj 2015 12:58

Ja nu jobbar tankarna på en hel del i knoppen på mig, funderar om hundar (djur överlag) kan bli smittad av oss människor tex vid magsjuka. Det är så att magsjuka är ett faktum här hemma då min kära man fick åka hem ifrån jobbet i går för att hämta ett av barnen på skolan som hade kräkts och var blek, och i natt sjukna dottern in i det så en efter en åker på det. Men även schäfer tiken är jättekass i magen nu i dag och jag får springa ut med henne jätteofta. Så min fundering är nämligen kan vi smitta även djuren med detta? Hennes allmäntillstånd är det inget fel på och hon dricker som hon ska. Så jag är inte orolig över henne så, bara mest fundersam om även hon kan ha åkt på en slags magsjuka. Ska försöka att ringa till Vetrinären och kolla med dom. Men tar även emot tips och förslag även här. I dag har man skurat med klorin så nu kan man nästan tro att man bedriver ett badhus här hemma. Två av grabbarna och jag har tagit både vitpeppar korn samt druckit te nässla/kamomill som även det ska vara bra emot magsjuka så lite husmorskurer har vi kört här hemma. Så nu håller vi tummarna att vi klarar oss, minsta tjejen vägrade att dricka detta te, så jag hoppas att hon klarar sig ändå. Nu är det dax att fortsätta lite här hemma och ta hand om barna skaran alla fick vara hemma utifall att det skulle bli något på de övriga.


Kram

Monica

Av Monica - 3 maj 2015 07:58

Ja tiden rusar förbi i ett raskt tempo och man hinner inte med, nu är det redan Maj och man frågar sig vart tog Aprilmånaden vägen. Som sagt jag hinner inte med vart dagarna, veckorna och månaderna tar vägen. Kan vara att det har hänt en del och man har svårt att fokusera sig, men då är skogen och den härliga naturen bra att ta till den ger en energi och bara vara just för att släppa tankarna fri. Tankar om allt och lite till. Men med mina fyrbenta vänner som alltid finns vid min sida och promenader gör ju gott inom en. Synd bara att man ska känna sig ensam och så, men när dom är med så är man inte ensam dom är verkligen ett bra sällskap dom sviker en inte dom finns där i vått och i torrt.    Schäfern har dock börjat med att efter jag har jobbat helg så ska hon verkligen krypa upp i knät och sitta där och mysa och verkligen krypa in vid halsen och under hakan, då känner man sig saknad och att hon verkligen gillar att matte har kommit hem för då vet hon att det kommer i allafall en ledig dag med matte dagen efter. Hundar lär sig fort. Nu är det lika bra att växla om och göra sig klar för att sedan återigen bege sig till arbetet för ett arbetspass. Men i dag är det lite svårare att ta sig i väg när solen skiner och man känner att man skulle bara vilja vara hemma och ute i trädgården och fixa. Men då blir det en del ute på jobbet med och kanske hinner man att fixa till våran uteplats som vi har där.   


Kram 

Monica

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit till min sida. Kommer att innehålla en del om min vardag som har med familjen, djuren och i bland om arbetet. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards